პანტონური პარკები პანტონუირი პარკი PP-91
განკუთვნილია ხიდებით და ტივებით გადასასვლელების მოწყობა.
# პარკის კომპლექსი PP-91 რაოდენობა
1. მოტორიზირებული ზვინი IMZ-235 8ც 2. საბუქსირე-ძრავული კატერები BMK-225 4ც 3. მდინარის(ოფშორული) ზვინი 32 4. კონტეინერები გამოშლელით (ვისტილკა) 2 5. კონტეინერები სატადარიგო ნაწილებით და დამხმარე ქონებით 4 6. პანტონური ავტომობილები კრაზ-260G (ურალ-53236) 54 7. წყლის წინაღობებეის დაზვერვის საშუალებებეი, მოძრაობის რეგულირების, ზამთარში გადაყვანის მოწყობილობებეი 8. და სატვირთო ტაკელაჯური მოწყობილობა 2 კოპლექტი
ძრავის ზვინები შესდგება ტრაპეციულისიგრძის კვეთის განყოფილებისაგან სვალი ნაწილისგან და შემაკავშირებელი კვანძებით, მოსახსნელი სახლიტ, დიზელის ძრავისგან ZD20AS2ს, მომხვევ-გადამგდები კოლონით POK-220 და სპეციალური უზრუნველყოფის სისტემებით. მისი განსაკუთრებულობა მდგომარეობს იმაში, რომ ის ხიდების აწყობისას შეუძლია ცადგეს ხიდის ლენტაში (ხიდში/პარომში) მისი სიგრძის 3 მეტრის გაზრდით. მდინარის(Rechnoi) ზვინები შესრულებულია პარკის ზვინების პმპ-მ-ის ანალოგიურად და შესდგება პანტონებს შორის დამაკავშირებელი 2 საშუალო და 2 გვერდითი შარნირულ შემაერთებელით. მდინარის ზვინები განშლილ მდგომარეობაში წარმოადგენს ხიდის მონაკვეთს 7,2მ სიგრძით და 6,83მ სიგანით. ზვინების დაბოლოვებებზე დაყენებულია შემაერთებელი კვანძები ზვინების ერთმანეთა დასაკავშირებლად ხიდის ხაზში. ამავდროულად მდინარის ზვინებს პანტონის დაბოლოვებაში დამონტაჟებულია დეფლექტორი (ობტეკატელ), რომელიც უზრუნველყოფილია მდინარის ზვინებს ხიდის სიგანით საკავშირო კვანძებით და ხიდების დასაგრძელებლად სიგანეში და სიგრძეში. სანაპირო ზვინები შესდგება პანტონების დამაკავშირებელი ორი საშუალო და ორი გვერდული შარნირული შეერთებით,ასევე ორი საშუალო და ორი გვერდული გადმოსასვლელი დახრილობისგან. სანაპირო ზვინების ტრანცებზე ისევე როგორც ოფშორულ მდინარის ანალოგიურად გააჩნია მდინარის პანტომებტან დამაკავშირებელი შესაერთებელი კვანძები. სანაპირო ზვინების ძირითადი განმასხვავებელი თავისებურება ანალოგიური პარკის წევრებისგან პმპ-მ სგან არის ის, რომ ის აღჭურვილია 2 ჰიდრავლიკური ამწეთი, რომელიც საკმაოდ ამარტივებს ხიდების ნაპირთან დაკავშირების ამოცანას. საპანტონო ავტომობილი აღჭურვილია სპეციალური პლატფორმით პარკის ყველა შემადგენელი ნაწილების ტრანსპორტირებისა და დატვირთვა/გადმოტვირთვისათვის. განმასხვავებელი ტავისებურება საპანტონო ავტომობილის არის სპეციალური პლატფორმა რომელიც დაგრძელებულია საპანტონო ზვინების სიგრძით 7,2მ ის ტრანსპორტირებისათვის.
# ძირითადი მახასითებლები ტივური გადამყვანის (პარომნიხ პერეპრავ)
1. ტივის(პარომ) ტვირთამწეობა,ტ 90ტ 180ტ 360ტ 2. აწყობის დრო, წთ 15წთ 20წთ 25წთ 3. მაქსიმალური სიჩქარე, კმ/სთ 14კმ/სთ 12კმ/სთ 12კმ/სთ 4. პარომების რაოდენობა პარკის კომპლექტიდან 8 4 2 5. ძირიტადი მახასითებლები ხიდების გადამყვანის 6. ხიდების ტვირთამწეობა, ტ 60ტ 90ტ 120ტ 7. კომპლექტიდან ხიდის სიგრძე, მ 268მ 165მ 141მ 8. დაყენების დრო, სთ 0,5სთ 1სთ 0,8სთ 9. გამოყენების მაქსიმალური პირობებეი: 10. დინების სიჩქარე მ/წმ 3მ/წმ 3მ/წმ 3მ/წმ 11. ტალრერბის ღელვადობა, ბალი 1 ბალიანი 2 ბალიანი 3 ბალიანი 12. PP-91-ს პარკში მოტორიზაცის საშუალებად გამოიყენება სამტორო წევრები MZ-235 და ბუქსირ-ძრავული კატერები BMK-225მ
13. ძირითადი მახასითებლები MZ-235 14. სიგრძე 9345მმ 15. სიგანე 3120მმ 16. სიმაღლე 3680მმ 17. წყალზე სვლის მაქსიმალური სიცქარე, კმ/სთ 15კმ/სთ 18. გაქაჩვა შვარტოვკაზე, კგძ 2400კგძ 19. ტვირთამწეობა 5ტ 20. დაწევა ტვირთის გარეშე 0,75მ 21. სამუსაოსათვის მომზადების დრო 3წთ 22. ძრავი დიზელი Zd20AS2S 23. ძრავის სიმძლავრე 173,5კვტ(235ცძ) 24. მასა, კგ 8500კგ 25. გათვლა 2
პანტონურ-ხიდური პარკი PMP-M
# პარკის კომპლექსი PMP-M რაოდენობა
1. საბუქსირე-ძრავული კატერები BMK-225 2. მდინარის(ოფშორული) ზვინები 32ც 3. სანაპირო ზვინები 4ც 4. გამოშლელით (ვისტილკა) 4ც 5. საბუქსირე კატერები: 6. BML-T, BMK-150M, BMK-130M 130ც 7. გიდროდინამიური ფარი 48ც 8. ზამთარში გადამყვანი მოსაწყობი საშუალებებეი 2 კომპლექტი 9. ტაკელაჟური მოწყობილობა 2 კომპლექტი 10. წყლის წინაღობებეის დაზვერვის საშუალებებეი 2 კომპლექტი 11. მოძრაობის რეგულირების საშუალებებეი გადამყვანებზე 2 კომპლექტი 12. პანტონური ავტომობილი Kraz-255B 2ც 13. გამწყობი ავტომობილი Kraz-255B 2ც 14. კატერის ავტომობილი Kraz-255B (Zil-131) 16ც
პანტონური პარკის PMP-M-ის საფუძველს წარმოადგენენ მდინარის და სანაპირო ზვინები, რომელიც განტავსებულია პანტომის გადამზიდ ავტომობილებზე.ყოველი ზვინი შესდგება ორი გვერდითი და ორი საშუალო პანტონისაგან, ერთმანეთში სარნირით შემაერთებელი. პანტონების პალუბაზე ჩაშენებულია სავალი ნაწილი, ხოხლო საშუალო პანტონების ტრანცებზე მოწყობილია დამაკავსირებელდასამაგრებელი მოწყობილობები ყურის და შტირის ფორმის. სანაპირო ზვინი განსხავავდება მდინარის ზვინებისაგან იმით, რომ პალუბის სწორხაზოვანი დახრილობით სანაპირო ტრანცის მხარეზე და პანტონების უფრო მყარი კონსტრუქციიტ. სანაპირო ზვინის სიგრძე გადმოსაყვან გამოსასლელის გარეშე 5,5მ. სანაპირო ზვინი მოწყობილია ჭიახრახნიანი(ვინტავოი) ამწეებით დახრილობის კუთხის შესაცვლელად ნაპირტან შეხებისას და გადმოსასლელი ჩამომყვანებით ტექნიკის ხიდზე ან ტივზე ასასველ ჩამოსასვლელად.მდინარის ზვინის მასა 7ტ. საპანტონო ავტომობილი აღჭურვილია სპეციალური პლატფორმით, მოყყობილია გამქაჩი ჯალამბარით და ტვირთამწე სტრელით. პანტონური ავტომიობილის საშუალებით ანხორციელებენ მის გადაზიდვებს, დატვირთვა გადმოტვირთვებს წყალზე. ბუქსირებადი ძრავიანი კატერები გამოიყენება ხიდების გასწორებისა და დაყენებისათვის, ტივების გადასადგილებლად და საინჟინრო დაზვერვის სამოძრაოდ წყლის წინაღობებეზე ასევე დამხმა რე სამუშაოების ჩასატერებლად.
# მოივტივე ხიდები ძირიტადი მახასითებლები
1. ხიდის ტვირთამწეობა, ტ 60ტ 20ტ 2. სავალი ნაწილის სიგანე. მ 6,5მ 3,25მ5წთ 3. ხიდის მაქსიმალური სიგრძე 227მ 382მ 4. გათვლის რაოდენობა ხიდის დასაყენებლად 5. მეპანტონეები 72 72 6. მძღოლები 36 36 7. ხიდების დაყენების დრო 30წთ 50წთ 8. გადამზიდავი ტივების ძირიტადი მახასითებლები 9. ხიდის ტვირთამწეობა, ტ 40 60 80 120 130 170 10. პარკიდან შეგროვებული პანტომების რაოდენობა 16 10 8 5 4 4 11. ზვინების რაოდენობა ერთ ტივისაათვის; 12. მდინარის 2 3 4 6 6 8 13. სანაპირო - - - - 1 1 14. ტივის (პარომის)სიგრძე, მეტრი 13,5 20,25 27 40,5 46 59,5 15. ტივების ასაწყობი გათვლის რაოდენობა: 16. მეპანტონეები 4 6 8 12 14 18 17. მძღოლები 2 3 4 6 7 9 18. ტივის(პარომის) აწყობის დრო, წთ 7 8 9 13-15
15-18
16-20 19. კატერების ძირიტადი მახასითებლები 20. მოდელი BMK-T BMK-130M BMK-150M 21. ძრავი IMZ-236sp-4 Iaz-20sr M70-spe-3,5 22. სიმძლავრე, კვტ (ცძ) 95,6(230ცძ) 73,6(100ცძ) 2X45,6(2X62ცძ) 23. საწვავის საშუალო გახარჯვა, ლ/სთ 20 26,5 47 24. მასა, კგ 6 3,77 3 25. გაქაჩვა მისაბმელზე, კგ 2000 1450 1500 26. სვლის სიჩქარე, კმ/სთ 17 19,5 22 27. დაწევა (ოსადკა), მ 0,75 062 0,75
მიწის და საგზაო სამუშაოების მექანიზაციის საშუალებები (საჯარისო)
უნივერსალური საგზაო მანქანა UDM
განკუთვნილოია ჯარების გადაადგილებისათვის გზების მომზადებისა და უზრუნველყოფისათვის. მანქანა მიეკუთვნება ორმაგი მოხმარებოის ტექნიკას და ტვაისი ტექნიკური პარამეტრებით სეესაბამება სასოფლო მეურნეობისა და სამხედრო მოთხოვნებს. უნივწრსალური საგზაო მანქანა უდმ შესდგება საბრძოლო სასისგან, უნივერსალური ბულდოზერული და სატვირთი მოწყობილობისაგან.
# ძირიტადი მახასითებლებ. UDM
1. საბაზო შასი ბორბლიანი ტრაქტორი K-702mb 2. ძრავის სიმძლავრე, კვტ(ცძ) 246(335ცძ) 3. ტექნიკური წარმოება, კოლონის გზების გაყვანისას, კმ/სთ 4. საველე ადგილის სასუალო გადალახვისას 2კმ/სთ 5. 1მ სიღრმის ტოვლში გაკვალვა 2-4კმ/სთ 6. დაშვების მოწყობისას, ორმოების ვარონკების ამოვსებისას. კუბმ/სთ 100-200 კუბმ/სთ 7. კატლავანის ამოთხრისას კუბმ/სთ 70-90კუბმ/სთ 8. კოვშის ტევადობა 3კუბმ 9. ამწე მოწყობილობის ტვირთამწეობა, ტ 6ტ 10. კოვშის დაცლის მაქსიმალური სიმაღლე 45გრად. კუთხეზე, მმ 3200მმ 11. მოძრაობის მაქსიმალური სიჩქარე. კმ/სთ 40კმ/სთ 12. მასა 21ტ 13. სიგრძე 10120მმ 14. სიგანე 3365მმ 15. სიმაღლე 3970მმ 16. გათვლა 2
გზაგამყვანი PKT-2
გზაგამყვანი PKT-2 განკუთვნილია გზების რემონტისა და საკოლონო გზების გასაყვანად. მას შეუძლია გაწყოს გადასაზვლელები ხრამებზე, ტრანშეებზე და სხვა დაბრკოლბებზე. ადგილის გაწმენდა ბუჩქნარისაგან, პატარა ტყებისაგან და ქვებისგან. მოაწყოს გადასასვლელებთან და ხიდებთან თავშეყრის ადგილები. შეუძლია გაიყვანოს გზები მთიან ციცაბო ადგილებში, გზისა და აეროდრომების გაწმენდა თოვლისგან. გზაისგამყვანი PKT-2 შექმნილია ორღერძიანი ბორბლიანი გამწე IKT-ს ბაზაზე ყველა წამყვანი თვლებით და ძრავით 276Kvt სიმძლავრით. გააჩნია ორ ადგილიანია კაბინა, გამთობთ, წრიული შემინვით, ფილტრო-სავენტილაციო დანადგარი ომელიც უზრუნველყოფს ჰაერის გასუფთვებას და კაბინის შიგნით წნევა არაღემატება 12მმ H2O წყალბადი. წინა მართვადი ბორბლების დაკიდება ჰიდრობალანსირებადია, უკანა თვლების კი ხისტი. PKT-2 საკმაოდ ეფექტური მექანიზირებული საშუალება გზების გაყვანისა და შეკეთებისათვის ისევე როგორც სამხედრო დანიშნულების სამუშაოებისას ასევე სასოფლოსამეურნეო პირობებშიც.
# ძირიტადი მახასითებლებ. PKT-2 გზაგამყვანი.
1. ტექნიკური წარმოება, კოლონის გზების გაყვანისას, კმ/სთ 2. ყამირ, დაუმუსავებელ მიწებზე, ბუჩქნარში და მცირე ტყეში 8-6კმ/სთ 3. თოვლიან ყამირ და დაუმუშავებელ ადგილებში და გზების თოვლიდან გაწმენდისას 3-10კმ/სთ 4. ორმოების, ვარონკების ამოვსება და ადგილის დაგეგმარებისას კუბური მეტრი საათში 150-160კუბ/მ/სთ 5. II-IV კატეგორიის გრუნტებზე კატლავანის ამოთხრისას კუბ/მ/სთ
100-130კუბ/მ/სთ 6. მოძრაობის მაქსიმალურის სიჩქარე კმ/სთ 45კმ/სთ 7. საწვავით სვლის მარაგაი, კმ 800კმ 8. გათვლა 2
პოლკის მიწისმთხრელი მანქანა PZM-2
განკუთვნილია ჯარებისა და მართვის პუნქტების პოზიციების მოწყობისას კატლავანების და სანგრების/ტრანშეების ამოსათხრელად. ტრანშეის/სანგრების გაჭრა შეიძლება ისევე როგორც გაყინულ ასევე გაუყინავ გრუნტზეც. საპოლკო მიწისმთხრელი მანქანა PZM-2 სესდგება თვლიანი, გამწე საბაზისო მანქანა T-155 გან. და სამუშაო მოწყობილობებისგან. მისი ეფექტურობის დაბალი ფასის და ფუნქციონირებისგან გამომდინარე დიდი მოთხოვნა რუსეთის სამხედრო და სამოქალაქო შესაბამის სტრუქტურებში.
# ძირიტადი მახასითებლებ. PZM-2 მიწისმთხრელი.
1. საბაზისო შასი თვლიანი გამწე T-155 2. სამუშაო დანადგარების სახეობა: ჯაჭვური, უკოვშო,
როტორული საქნევით. 3. ძრავის სიმძლავრე კვტ(ც/ძ) 121კვტ(165ც/ძ) 4. გაჭრილი ტრანშეის ზომები; მ 5. ზედა სიგანე გაუყინავ გრუნტში 0,9მ 6. ზედა სიგანე გაყინულ გრუნტში 0,65მ 7. სიგანე ძირში 0,65მ 8. სიღრმე 1,2მ 9. გაჭრილი კატლავანების ზომები, მ; 10. სიგანე 2დან-3,5მ მდე 11. სიღრმე 3მ მდე 12. ტექნიკური წარმოება 13. კატლავანების ამოღებისას კუბ/მ/სთ 140კუბ/მ/სთ 14. ტრანშეის ამოღებისას გაუყინავ გრუნტში 180კუბ/მ/სთ 15. ტრანშეის ამოღება გაყინულ გრუნტში 35კუბ/მ/სთ 16. გაბარიტული ზომები სატრანსპორტო მდგომარეობაში. 17. სიგრძე 6990მმ 18. სიგანე 2550მმ 19. სიმაღლე 3800მმ 20. მასა კგ 12800კგ 21. მოძრაობის მაქსიმალური სიჩქარე კმ/სთ 44კმ/სთ 22. საწვავით სვლის მარაგი 500კმ 23. გათვლა 2
|