საიტის მენიუ
სექციის კატეგორიები
ჩემი ფაილები [0]
ტექნიკა და შეიარაღება [49]
ცნობილი ქართველი გენერლები და მხედარმთავრები [46]
მინი ჩატი
ჩვენი გამოკითხვა
საიტის შეფასება
სულ პასუხი: 164
სტატისტიკა

სულ ონლაინში: 1
სტუმარი: 1
მომხმარებელი: 0
ორშაბათი, 29-აპრილში-24, 19.30
Welcome Guest

ფაილების კატალოგი

Main » Files » ტექნიკა და შეიარაღება

ავიაცია ნაწილი VIII
[ ] 27-აგვისტოში-09, 06.39
სამხედრო საზღვაო ფლოტის ავიაცია. ნავსაწინააღმდეგო და საპატრულო თვითმფრინავები.
ნავსაწინაღმდეგო თვითმფრინავი Tu-142M
განკუთვნილია წყალქვეშა ნავების ძებნისა, თვალყურის დევნებისა და განადგურებისათვის ოკეანის(ზღვის) მოშორებლ რაიონებში  წლისა და დროის ნებისმიერ მომენტში. მარტივ და რთულ მეტეო პირობებეში. შექმნილია თვითმფრინავ Tu-142-ს ბაზაზე, საბორტო აღჭურვილობა უზრუნველყოფს ავტომატურ და ნახევრადავტომატურ ფრენებს, წყალქვეშა ნავების რადიო-ჰიდროაკუსტიკურ და მაგნიტომეტრული ძებნას, მათზე ხანგძლივ თვალთვალს და მათ განადგურებას. ის შეიცავს შემდეგ სისტემებს:რადიოლოკაციურ, რადიოჰიდროაკუსტიკურს, გამომთვლელს, ტაქტიკური მდგომარეობის აღმბეჭვდელი, ასევე საავიაციო სამძებრო მაგნიტომეტრს და ჰიდროლოგიური დაზვერვის აპარატურას. სპეციალური აღჭურვილობის სემადგენლობაში შედის რადიოჰიდროაკუსტიკური ტივტივები (Bui).
 განადგურების და დაზიანების საშუალებები განთავსებულია ფიუზელაჟის შიგნით, ნავსაწინააღმდეგო ბომბები, ტორპედოები, რაკეტები, -იძლევიან საშიუალებას გაანადგუროს წყალქვეშა ნავები წლისზედაპირზე და წყალქვშა მდგომარეობაში, მოძრავი მაქსიმალური სიჩქარით ან ნელი სვლით ან გრუნტზე მწოლიარე უმოძრავო. გამანადგურებლების შეტევისგან უკანა ნახევარსფეროს დასაცავად  ფუზელაჟის უკანა ნაწილში განტავსებულია 23მმ კალიბრის ქვემეხის დანადგარი ოპტიკური და რადიოლოკაციური სამიზნეთი. თვითმფრინავი აღჭურვილია სისტემებით: საწვავაით ჰარში გასამართი სისტემით, საწვავაის ავზებისგან ნეიტრალური გაზების ხანძარჩამქრობით.
# ძირითადი მახასითებლები. Tu-142
1.  ეკიპაჟი                                                                           11-10*
2.  მაქსიმალური ასაფრენი მასა, ტ                                              185ტ
3.  საწვავაის მასა, ტ                                                                86ტ
4.  მაქსიმალური/ნორმალური საბრძოლო დატვირთვის მასა, ტ          9/4,4ტ
5.  მაქსიმალური/კრეისერული ფრენის სიჩქარე, კმ/სთ                  855/735კმ/სთ
6.  ფრენის მაქსიმალური მანძილი. კმ                                         12000კმ
7.  ფრენის ხანგრძლივობა, სთ                                                 17 სთ მდე
8.  მაქსიმალური ასაფრენი მასით ბეტონირებული ასაფრენი ზოლზე გაქანების სიგრძე, მ                                                                                        2530მ
9.  გაბარიტული ზომები სიგრძე-სიმაღლე-ფრთების გაშლა, მ        55,1X13,6X50,0მ
10.  ძრავის მარკა, რაოდენოდაXგაწევა, კგძ                             NK-12MV,4X15000
11.  *თვითმფრინავებში ფიუზელაჟის უკანა ნაწილში მოსასხსენლი კაბინიანისათვის
  
მრავალ მიზნობრივი საპატრულო თვითმფრინავი IL-114P
 განკუთვნილია სანაპირო ტერიტორიული წყლებისა და 200მილიანი ეკონომიური ზონის დაცვისათვის დღე-ღამისა და ნებისმიერი მეტეოპირობებში. IL-114P შედის ტერიტორიული ავტომატიზირებული საზღვაო-საჰაერო თვალთვალის სისტემების შემადგენლობაში, რომელიც მოწოდებულია საზღვაო და საჰაერო ცივრცეების კონტროლის განსახორციელებლად, სასაზღვრო ზონებისა და შესაძლო სტიქიური უბედურებების რაიონებზე საკონტროლოდ, არაკანონიერი საზღვაო დანაშაულების და კონტრაბანდების აღსაკვეთად, ასევე სამძებრო სამაშველო სამუშაოების და ეკოლოგიური-მეტეოროლოგიური მონიტორინგის განსახორცილებლად.
 საბორტო ციფრული საფრენ-სანავიგაციო კომპლექსი CPNK-114 იძლევა საშუალებას შეასრულოს ავტომატიზირებული ფრენა მარშრუტით, გაიყვანოს თვითმფრინავი მოცემულ წერტილში და შეასრულოს ავტომატიზირებული ფრენა სამძებრო რაიონებში მოცემულ ტრაექტორიებით.
 
ბორტის რადიოელექტრონული საპატრულო კომპლექსის შემადგენლობაში შედის:
-წრიული ხედვის რადიოელექტრონული სადგური;
-თერმული მხედველობის სათვალთვალო სისტემა;
-მართვადი გამომტვლელი სისტემა ორი ავტომატიზირებული სამუშაო ადგილით;
-ჩამწერ-საკონტროლო  აპარატურა;
-ადგილის გამსაზღვრელი თანამგზავრული სისტემა;
-კავშირისა და მონაცემთა ავტომატური გადაცემის აპარატურა;
-ეკოლოგიური მონიტორინგისა და ფოტოგადაღების სისტემა. 
  წინა ტვირთ-სამგზავრო კაბინა სესაძლებლობას იძლევა გადაზიდოს სხვადასხვა ტვირთები წონით 3 ტონამდე, ასევე ავადმყოფებისა და დაჭრილების საკაცეებით გადაყვანა სამაშველო ოპერაცის დროს. უკანა ნაწილში განთავსებულია რადიოელექტრონული კომპლექსის დანადგარები, ორი შტურმან-ოპერატორის ადგილი და საყოფაცხვოვრებო ნივთების სექცია. თვითმფრინავის საკიდებელ კონტეინერებში ცამონტაჟEბულია: დისტანციურად მართული საქვემეხე დანადგარი, შიდა ხმამაღალი კავშირის ძლიერი აკუსტიკური სისტემა, პროჟეკტორები, სამაშველო და სხვა აღჭურვილობებეი.
 IL-114P შესწევს უნარი აწარმოოს წყლისზედა ობიექტების ხანგრძლივი ძებნა, განსაზღვროს საზღვრის დარღვევის ფაქტი ან განსაკუთვრებითი ეკონომიური ზონის, დამრღვევი ობიექტის მოძრაობის კორდინატები და პარამეტრები 30-50მ-ის სიზუსტით, ამოიცნოს ისინი და მოახდინოს იარაღისათვის მიზანჩვენება. თვითმფრინავის ტექნიკური ექსპლუატაცია არ მოითხოვს დიდი დანახარჯებს, მას სეუძLია აფრინდეს მცირემომზადებული აეროდრომებიდან მოკლე ასაფრენი ბილიკით.
# ძირითადი მახასითებლები. IL-114P
1.  ეკიპაჟი, (მფრინავი, ოპერატორი)                                             2+2
2.  ასაფრენი მასა, კგ                                                               23500კგ
3.  ფრენის  კრეისერული სიჩქარე, კმ/სთ                                     500კმ/სთ
4.  პატრულირების სიმაღლის დიაპაზონი. მ                                 100-7000მ
5.  300კმ-ის მოსორებისას პატრულირების დრო, სთ                        10სტმდე
6.  ასაფრენ/დასაჯდომი დისტანცია, მ                                      1360/1260მ
7.  გაბარიტული ზომები სიგრძე-სიმაღლე-ფრთების გაშლა, მ        26,9X9,2X30მ
8.  ძრავის მარკა, რაოდენოდაXგაწევა, კგძ                            TV7-117S, 2X2750
 
 
ნავსაწინაამდეგ თვითმფრინავ-ამფიბია A-40 "ALBATROS"
 განკუთვნილა ახლო საზღავო ზონაში მოწინაარმდეგის წყალქვეშა ნავებთან საბრძოლველად წელიწადის ნებისმიერ დროს, რთულ მეტეოროლოგიურ პირობებეშიც. თვიტმფრინავზე განტავსებულია ჰაერში საწვავაით გამართვის სისტემა. ბორტის დანადგარების უზრუნველყოფენ სანავიგაციო და საფრენი დავალებები ავტომატიზირებულ გადაწყვეტას, ასევე წყალქვეშა ნავების ძებნისა, აღმოჩენისა, თვალთვალისა და განადგურებისა მისი წყლისზედა, წყალქვეშა და მდგომარეობაში ყოფნისას, ასევე შეიცავს: სამძებრო-სამიზნე სისტემას, საფრენ-სანავიგაციო კომპლექს, კავშირის და სხვა არჭურვილობებს. სამძებრო-სამიზნე სისტემა შესდგება რადიოლოკაციური, რადიოგიდროაკუსტიკური და მაგნიტომეტრული ქვესისტემებით.
A-40 შეიარაღება შეიცავს: ნავსაწინაარმდეგო ტორპედოებს, რაკეტებს, ბომბებს ცვეულებრივ და ბირთვულ აღჭურვილობაში. თვიტმფრინავს გააჩნია ორი ორკონტურული ტურბორეაქტიული სამარშო ძრავები D-30KPV ასაფრენი სიმძლავრიტ 12000კგძ.  და ორი სასტარტო ტრ RD-36-35AFV ასაფრენი სიმძლავრით 2900კგძ. ძრავების ამოქმედება ხდება შიდა სისტემური მართვით. სამარშო ძრავებს გააცნიათ გამწევი რევერსე, რაც ამცირებს გარბენის მანძილს და  სეწყვეტილი აფრენის დისტანციას.
# ძირითადი მახასითებლები. A-40 Albatros
1.  ეკიპაჟი,                                                                           8
2.  მაქსიმალური ასაფრენი მასა, ტ                                             95ტ
3.  დასაჯდომი                                                                     56ტ
4.  ნორმალური/მაქსიმალური საბრძილო დატვირთვები                   4/6
5.  საწვავი                                                                           39ტ
6.  ფრენის მანძილი ჩვეულებრივი საბრძოლო დატვირთვიტ, კმ        6600კმ
7.  ფრენის მაქსიმლაური სიჩქარე, კმ/სთ                                      820
8.  ასაფრენ-დასაჯდომი ბეტონის ზოლის მოტხოვნილი სიგრძე, მ      1800მ
9.  საზღვაო სვლა
10.  საქარე ტალღის სიმაღლე, მ                                         არაუმეტეს  2,მ
11.  ბალი                                                                      4-5ბალიანი
 
 
 
საშუალო რადიუსის მოქმედების ნავსაწინააღმდეგოტვითმფრინავი IL-38
 განკუთვნილია 2000კმ-ზე მოშორებით მოწინააღმდეგის წყალქვეშა ნავების ძებნის, თვალთვალის, აღმოჩენის და განადგურებისათვის. შექმნილია სამგზვარო თვითმფრინავის IL-18D-ს ბაზაზე. სპეციალური დანადგარები შესდგება: აამძებრო-სამიზნე სისტემისგან რადიოლოკაციური სადგურის შემადგენლობაში., მიმრებმაცვენებელი მოწყობილობა, ციფრული გამომთვლელი მანქანა, ავტომატური რადიოკომპლექსისა და რადიოგიდროაკუსტიკური ანტენებისგან; -საავიაციო სამძებრო მაგნიტომეტრი. 
 რლს ანტენის (აბტეკატელი) იმყოფება ფიუზელაჟის ქვედა ნაწილში ეკიპაჟის კაბინის ქვეშ, თვითმფრინავის კუდის ნაწილში განტავსებულია მაგნიტომეტრის შტანგა. ფიუზელაჟის ცენყტრალურ ნაწილში-არის ორი ბომბების განყოფილება, რომელიც განკუთვნილია შეიარაღებისა და ჰიდროაკუსტიკური ტივტივების განსათავსებლად.
# ძირითადი მახასითებლები. IL-38
1.  ეკიპაჟი,                                                                             7
2.  მაქსიმალური ასაფრენი მასა, ტ                                               66ტ
3.  საბრძოლო დატვირთვის მასა, ტ                                               8ტ
4.  ფრენის მაქსიმლაური/კრეისერული სიჩქარე, კმ/სთ                 650/580კმ/სთ
5.  ფრენის კრეისერული სიმაღლე, მ                                        8000-10000მ
6.  ფრენის მაქსიმალური მანძილი, კმ                                          6700კმ
7.  ფრენის ხანგრძლივობა, სთ                                                11 სთ მდე
8.  შეიარაღება                                ტორპედოები, რაკეტები,ბომბები,
ნაღმები,
                                                                       სიღრმითი მუხტის რაკეტები.
9.  გაბარიტული ზომები სიგრძე-სიმაღლე-ფრთების გაშლა, მ        40,1X10,2X37.4მ
10.  ძრავის მარკა, რაოდენობაXსიმძლავრე, ც.ძ                          AH-20M,4X4250
Category: ტექნიკა და შეიარაღება | Added by: Giorgi
Views: 1233 | Downloads: 0 | Rating: 0.0/0 |
Total comments: 0
სახელი *:
Email *:
კოდი *:
შესვლის ფორმა
ძებნა
საიტის მეგობრები
  • Create your own site