საიტის მენიუ
სექციის კატეგორიები
ჩემი ფაილები [0]
ტექნიკა და შეიარაღება [49]
ცნობილი ქართველი გენერლები და მხედარმთავრები [46]
მინი ჩატი
ჩვენი გამოკითხვა
საიტის შეფასება
სულ პასუხი: 164
სტატისტიკა

სულ ონლაინში: 1
სტუმარი: 1
მომხმარებელი: 0
ორშაბათი, 29-აპრილში-24, 18.03
Welcome Guest

ფაილების კატალოგი

Main » Files » ტექნიკა და შეიარაღება

ავიაცია ნაწილი IV
[ ] 26-აგვისტოში-09, 08.09
საშუალო სამხედრო-სატრანსპორტო თვითმფრინავები AN-70

განკუტვნილია პარაქტიკულა ყველა სახის ნომენკლატურული შეიარაღების და სამხედრო ტექნიკის საერთო მასით 47ტ მდე, 300 ადამიანმდე ტავისი შეიარაღებით, დაჭრილების და ავადაყოფების 206 კაცამდე ტრანსპორტირება გადაყვანა, ასევე საჰაერო სადესანტო პირადი შემადგენლობის და ტექნიკის გადაზიდვა გადაყვანა, მათ შორის მონოტვირთის მასით 20ტ მდე მარალ და მცირე სიმაღლეებზე.
 თვითმფრინავი არის მოკლე ასაფრენი და დასაჯდომი ბილიკისათვის, ოპერატიულ-ტაქტიკური დანიშნულების. ბორტის აღჭურვილობის ციფრულ ინტეგრალური კომპლექსი უზრუნველყოფს საპილოტაჟო და სანავიგაციო გადაწყვეტილებებეის ავტომატიზაციას უმაღლეს ხარისხს ნებისმიერ განედზე, ასევე უორიენტაციო ადგილზე რენას, საბრძოლო წყობით, ტვითმფრინავის დასვა აფრენას მოუწყობელ აეროდრომებზე.
 ასევე მოწინააღმდეგის ჰაერსაწინააღმდეგო თავდაცვის სისტემებისას. ეკიპაჟის სამუშაო პირობებეის გაუმჯობესებას ქმნის: ფერად მრავალფუნქციონალურ ინდიკატორებზე წარმოდგენილი საინფორმაციო სისტემა, თვითმფრინავის მართვის სისტემაში გამოყენებული ~მინი-საჭეები~. AN-70-ის სატვირთო განყოფილების სადესანტო-სატრანსპორტო მოწყობილობები განკუთვნილია ფართო ნომენკლატურული ტვირთების ავტომატური ჩატვირთვა გადმოტვირთვისათვის, ასევე მათი საჰაერო დესანტირებისათვის. ისინი სეიცავენ ოთხ ელექტროტელფერს ჯამური ტვირთამწეობიტ 12ტ, ორ ელექტრო ჯალამბარს გაწევითი ალისხმევით 1,5ტ-ით. გათვალისწინებულია ადვილად მოსახსნელი მეორე პალუბის დანადგარის დაყენების სესაძლებლობა ან საგორავებელი დანადგარის კონტეინერების ავტომატიზირებული მუშაობისათვის. 
 თვითმფრინავს შეუძლია ექსპლოტირება მოუმზადებელ გრუნტალურ აეროდრომებზე დაბალი სიმკვრივის გრუნტიზე საფრენი დასჯდომი ბილიკის მოთხოვნილი სიგრძით 600-900მ. საბორტო სისტემების კონტროლის და დიაგნოსტიკის საშუალებებეი საშუალებას აძლევს აწარმოოს თვითმფრინავის ტექნიკური მომსახურება მდგომარეობიდან გამომდინარე, მისი დაბალი მუშაობის უნარიანობის შენარჩუნებით. AN-70-ის ბაზაზე სემუსავებული იქნა მოდიფიკაცია AN-7X, რომელიც სეესაბამებოდა დასავლეთ ევროპის ქვეყნების სამხედრო საჰაერო ძალების მოთხოვნილებებს, მათი წამყვანი ფირმების მონაწილეობით.
# ძირითადი მახასითებლები AN-70
1.  ეკიპაჟი                                                                      3-5
2.  ტვირთ ამწეობა, ტ
3.  1800მ სიგრძის ბეტონის ასაფრენი ზოლიდან                         47ტ
4.  900მ/600მმ სიგრძის გრუნტიანი ასაფრენი ზოლიდან            35/30ტ
5.  ფრენის კრეისერული სიჩქარე, კმ/სთ                              750-800კმ/სთ
6.  
პრაქტიკული ფრენის მანძილი, კმ
7.  ბეტონის ბილიკიდან 47ტ/20ტ ტვირთით                         1350/7400კმ
8.  გრუნტის ბილიკიდან 35ტ/20ტ ტვირთით                        1450/4900კმ
9.  საწვავის სრული გამართვით                                           8000კმ
10.  სატვირთო კაბინის  გაბარიტული ზომები, მ
11.  სიგრძე(რამპის გარეშე)XსიმაღლეXსიგანე, პოლით, მ         22,4X4,1X4მ
12.  თვითმფრინავის სიგრძეXსიმაღლეXფრთები გაშლა, მ       40,7X16,4X44,1მ
13.  საწვავაის მოხმარების ეფექტურონა, გ/ტ-კმ                           126
14.  ტექნიკური  მომსახურების ჯამური  სამუშაო მოცულობა, კაცი/სთ ფრენის                                                                           10კც/სთ
15.  ძრავის მარკა,                                              D-27 ვინტოვენტილატორული
16.  რაოდენობა Xსიმძლავრე ე. ცხენის ძალა                             4X14000
 მსუბუქი სამხედრო-სატრანსპორტო თვითმფრინავი Aნ-72
 განკუთვნილია საჰაერო სადესანტო სემადგენლობის დესანტირებისათვის, ჯარების საშტატო იარაღით და ტექნიკით გადაყვანა გადაზიდვისათვის, ჯარებისათვის შეიარღების, საბრძOლო მასალები სასწრაფო მიწოდებისათვის, და დაჭრილების და ავადმყოფების ევაკუაციისათვის. AN-72 თვითმფრინავს არის მოკლე მანძილიანი ასაფრენი ზოლზე გამოყენებისათვის ფრთების ძლიერი მექანიზაციისა და გამწევშეიარაღებულობის ხარჯზე. ფრთის ზემოდან ძრავის დამონთაჟება გამორიცხავს მასში მიწიდან შემთხვევიტი საგნების მოხვედრას და ზრდის აწევის კოიფიციენტის ძალას მისი აფრენისა და დაჯდომისას ფრთის ზედა ზედაპირის და ძრავის გაზების დინებების ჩამკეტების ხარჯზე, ასვე იწვევს ხმაურის სემცირებას კაბინაში და ადგილზე. 
 ფიუზელაჟის კუდის ნაწილი სატვირთო ლუკით, რამპით, გადმოიწევა და ცამიდის მიწაზე ან სედის ფუზელაჟის შიგნით, იატაკის დაბალი განლაგებისათვის მოსახერხებელია ადამიანების, ტექნიკისა და ტვირთების დესანტირებისათვის, ასევე მათი ცატვირთვისა და გადმოტვირთვისათვის. თვითმფრინავს უნარყ სესწევს განათავსოს 28 მედესანტე, ან 32 ჯარისკაცი, ან 24 დაჭრილი. საბორტო აღჭურვილობა უზრუნველყოფს სატრანსპორტო-სადესანტო ამოცანების შესრულებას დღე-რამის ნებისმიერ დროს ასევე ნებისმიერ რთულ მეტეო პირობებეში და მოიცავს: პილოტაჟურ-სანავიგაციო კომპლეკქს, რადიოსაკავშირო და სადესანტო-სატრანსპორტო აღჭურვილობას, ელექტრო დანადგარებს, კაბინაში წნევის ელექტრო დარეგულირების ავტომატურ სისტემას და გამყინვარების საწინააღმდეგი ავტომატურ დამრეგულირებელ სისტემას. სადესანტო-სატრანსპორტო აღჭურვილობა შესდგება იატაკზე დამაგრებული ტვირთ საგორავი მოწყობილობისაგან, რომელიც განკუთვნილია საპარაშუტო სადესანტო ტვირთისათვის, ორი ელექტრო ტელფერს ტვირთის ჩატვირთვისა და გადაადგილებისათვის სატვირთო კაბინაში, საბმელი-სამაგრი მოწყობილობები და მოსახსნელი სავარძლები. ელექტროენერგიის ძირითად წყაროს წარმოადგენს მიმღები ძაბვის ორი გენერატორ. ორი სააკუმლატორო ბატარეია აწარმოებს დამხმარე ძალოვანი დანადგარის ავტომატურ ჩართვას მიწაზე და ჰაერში. თვითმფრინავის ტვირთ ტევადობა იძლევა შესაძლებლობას გადაზიდოს შეიარაღებული ძალების ტრანსპორტირებას დაქვემდებარებული საშტატო ნომენკლატურული შეიარაღება და ტექნიკის 55%. AN-72-ის ბაზაზე  სექმნილი იყო AN-72პ სასაზღვრო ძალების ავიაცის სემადგენობაში პატრულირებისათვის, განსხვავდება მაქსიმალურად შემცირებულიასაფრენი მასით და გადასაზიდი ტვირთის მასით.
# ძირითადი მახასითებლები AN-72
1.  ეკიპაჟი                                                                         3-4
2.  მაქსიმალური ასაფრენი მასა, ტ                                          34,5ტ
3.  ტვირთამწეობა, ტ 10ტ
4.  10კმ სიმაღლეზე ფრენის  კრეისერული სიჩქარე, კმ/სთ            550კმ/სთ
5.  ფრენის მანძილი, კმ
6.  გადასარბოლი                                                                4700კმ
7.  5ტ/10ტ ტვირთით                                                       3100/800კმ
8.  სატვირთო კაბინის  გაბარიტული ზომები, მ
9.  სიგრძე(რამპის გარეშე)XსიმაღლეXსიგანე, მ                     10,5 X 2,2 X 2,35
10.  თვითმფრინავის სიგრძეXსიმაღლეXფრთები გაშლა, მ      28,07 X 875 X 31,89მ
11.  
გრუნტიანი ასაფრენი ზოლის სიგრძე,
12.  გაქანება                                                                       800მ
13.  გარბენი                                                                        450მ
14.  საწვავაის მოხმარების ეფექტურონა, გ/ტ-კმ                            350
15.  ტექნიკური  მომსახურების ჯამური  სამუშაო მოცულობა კაც/სთ ფრენის 10კც/სთ
16.  ძრავის მარკა,                                                            D-36,2 X 6500
 მსუბუქი სამხედრო-სატრანსპორტო თვითმფრინავი AN-26
განკუთვნილია საჰაერი დესანტის დესანტირებისათვის, ჯარების გადასაყვანად საშტატო ტექნიკიტა და შეიარაღებით, ჯარებისათვის საბრძოლო მასალების, ევაკუაციის მატერიალური საშუალებებეის და შეიარაღების სწრაფი მიწოდებისათვის. AN-26 შეუძლია გადაიყვანოს 39 სამხედრო ჯარისკაცი ან 30 მედესანტე. სანიტარულ ვარიანტში შეუძლია 24 საკაცის განთავსება დაჭრილების გადასაყვანად.
მაღალი ასაფრენ-დასაჯდომი მაჩვენებლები და შასის გამავლიანობა ხდის მას ნაკლებად მიმზიდველს ბეტონის ასაფრენ ზოლისათვის, მისი გამოყენება უფრო ხდება და მიღებულია  წელიწადის ნებისმიერ დროს მისი ექსპლუატაცია გრუნტის, ბალახოვან, ქვიშიან, დათოვლილ და წყლიან გაუმართავ მცირე ზომის ასაფრენ ბილიკებზე.
თვითმფრინავი გამნსხვავდება თავისი სიმდგრადით, მართვის სიადვილით, პილოტირების ტექნიკის სიმარტივით და ეკიპჟის კაბინიდან კარგი მხედველობის სპექტრით, რაც ხდის მას საშვალო კვალიფიკაციის მფრინავებისათვის ხელმისაწვდომს. საბორტო აღჭურვილობა უზრუნველყოფს სატრანსპორტო-სადესანტო დავალებებეის სესრულებას დღე-ღამის ნებისმიერ დროს, სეზღუდული მხედველობის ამინდში მის დასმას აეროდრომზე და რთულ კლიმატურ პირობებეში ექსპლუატაციას. საბორტო აღჭურვილობა შეიცავს: საპილოტაჟო-სანავიგაციო, რადიოსანავიგაციო, რადიოკავშირის, რადიოლოკაციურ, სადესანტო-სატრანსპორტო და სიმაღლის აპარატურებს, ასევე ელექტრო აღჭურვილობასა და გამყინვარების საწინააღმდეგო სისტემას.
 სადესანტო-სატრანსპორტო აღჭურვილობაში შედის პ/შ, ტვირთების, ტექნიკისა და დაჭრილების დესანტირების საშუალებებეი. ისინი აღჭურვილი არიან პარაშუტის და გამქაჩი თოკების იძულებითი გახსნის ტროსებით. სატვირთო კაბინაში განტავსებულია მექანიზირებული ტრანსპორტიორი ტვითებისა და ტექნიკის გადმოგდებისათვის. სანიტარულ ვარიანტში განთავსდება სანიტარული საყრდენები, დაჭტრილების სამედიცინო დახმარებისათვის განტავსდება ლენტები და დანადგარები. ტვითმფრინავის მომხმარებლის ელექტოენერგიით კვება ხდება მისი ხმელეტზე მუშაობისას დამხმარე ძალოვანი დანადგარით. თვითმფრინავის ტვირთტევადობა  იძლევა საშუალებას გადაზიდოს სეიარღებული ძალების ნომენკლატურული საშტატო იარაღი, ტვირთი და ტექნიკის 50%.
# ძირითადი მახასითებლები AN-26
1.  ეკიპაჟი                                                                           5
2.  მაქსიმალური ასაფრენი მასა, ტ                                            25ტ
3.  ტვირთამწეობა, ტ                                                            5,5ტ
4.  ფრენის მანძილი 5,5ტ, კმ                                                   850კმ
5.  6კმ სიმაღლეზე ფრენის  კრეისერული სიჩქარე,                       420კმ/სთ
6.  სატვირთო კაბინის  გაბარიტული ზომები, მ
7.  სიგრძე(რამპის გარეშე)XსიმაღლეXსიგანე, მ                      11,56X1,91X2,78
8.  თვითმფრინავის გაბარიტული ზომები, მსიგრზეXსიმაღლეXფრთების გაშლა 
                                                                         23,8X8,575X29,2მ
9.  ბეტონის ასაფრენი ზოლის სიგრძე, მ
10.  გაქანება                                                                       880მ
11.  გარბენი                                                                        700მ
12.  საწვავაის მოხმარების ეფექტურონა, გ/ტ-კმ                            530
13.  ძრავის მარკა,
                                                          D-2VT,2X2820
 მსუბუქი სატრანსპორტო თვითმფრინავი IL-114T
 განკუთვნილია ტვირთის გადასაზიდად სხვადასხვა რეგიონებში ნაკლებადაღჭურვილი გრუნტიან აეროდრომებზე. სწრაფმომხსნელი საპოლე მექანიზაცია და დიდი სატვირთო კარები (3,25X1,72მ) აადვილებს და აჩქარებს ცატვირთვა-გადმოტვირთვით სამუშაოებს. დამხმარე ძალოვანი დანადგარი უზრუნველყოფს IL-114თ თვითმფრინავის ექსპლოტაციის ავტონომიურობას. მაღალი აეროდინამიური მახასიათებლები გამოყენებულ ეკონომიურ ძრავების შერწყმასტან ერტად, ასევე უბრალოდ ტექნიკური მომსახურება მნისვნელოვნად ამცირებს ექსპლოატაცის ხარჯებს რირებულებას და ზრდის თვითმფრინავის ტრანსპორტირების ეფექტურობას. შემკვეთის სურვილიდან გამომდინარე IL-114თ შესაძლებელია მისი ძრავები აჭღურვილი იქნეს კანადური ფირმის ~PRATT&WITNY~ წარმოების ძრავებით PW-127H და საჰაერო ვინტებით HS 568f-7.
 
# ძირითადი მახასითებლები IL-114T
1.  ეკიპაჟი (მფრინავი + ბორტოპერატორი)                                 2+1
2.  ასაფრენი მასა, ტ                                                           23,5ტ
3.  ტვირთამწეობა, ტ                                                            7ტ
4.  ფრენის სიმაღლე, მ                                                      7600მ მდე
5.  ფრენის  კრეისერული სიჩქარე, კმ/სთ                                 500კმ/სთ
6.  6/15ტ ტვირთით ფრენის პრაქტიკული მანძილი, კმ              1000/4800კმ
7.  ასაფრენი დისტანცია/დასაჯდომი                                   1360/1260მ
8.  თვითმფრინავის გაბარიტული ზომები, სიგრზეXსიმაღლეXფრთების გაშლა                                                                          26,9X9,2X30მ
9.  ძრავის მარკა,                                                         TB-7-117C, 2X2750
 სპეციალიზირებული თვითმფრინავები
 დამიზნებისა და შორმანძილზე რადიოლოკაციური დაზვრევის თვითმფრინავი A-50
განკუთვნილია საჰარეო ობიექტების აღმოჩენისა და ამოცნობისათვის, მათი კოორდინატების და მოძრაობის პარამეტერების განსაზღვრისათვის, საკომანდო პუკქტებზე ინფორმაციის გაცემისათვის, დამჭერ-გამანადგურებლებისთვის მიტიტება და დამრტყმელი თვითმფრინავების სახმელეტო მიზნების რაიონში გაყვანა მცირე სიმაღლეებზე მათი საბრძოლო მოქმედებებისას. შექმნილია სამხედრო სატრანსპორტო თვითფრინავის IL-76D-ს ბაზაზე.
 რადიოლოკაციური დაზვერვის და დამიზნების კომპლექსში შედის:
-რადიოლოკაციური სადგური; -მიღებული ინფორმაციის გადაღებისა და აღბეჭვდის აპარატურა;
-აქტიური მოთხოვნა-მიღების და კომანდების გადაცემის სისტემა;
-ციფრული გამომთვლელი კომპლექსი; -სახემწიფოებრივი ამოცნობის სისტემა;
-რადიომართვის საკომანდო ხაზის აპარატურა;
-კავშირის, ტელეკოდირების დადოკუმენტირების აპარატურა;
-ზას-აპარატურა
 
 თვითმფრინავზე დამონტაჟებულია პილოტაჟურ-სანავიგაციო კომპლექსი, რომელიც განკუთვნილია ფრენის ყველა ეტაპზე თვითმფრინავის მართვის დავალებათა გადასაწყვეტად, მარტივ და რთულ მეტეო პრირობებეში, ნებისმიერ გეოგრაფილ განედზე, წელიწადის ნებისმიერ დროს, ასევე სპეციალური კომპლექსებისათვის პილოტაჟურ-სანავიგაციო ინფორმაციის გასაცემა. A-50 თვითმფრინავის დასაცავად მისი მარშრუტის და პატრულირების ზონაში, A-50 აღჭურვილია ტავდასაცავი კომპლექსით, რომელიც უზრუნველყოფს მის დაცვას წინა და უკანა ნახევარსფეროებში მოწინაარმდეგის თვითმფრინავების მართვადი და უმართავი სეიარაღებისაგან. ასევე თავდაცვის მიზნით გათვალისწინებულია საკუთარი დქმწერ-გამანადგურებლების მოწინააღმდეგის გამანადგურებლებზე მითითება-გამიზვნის შესაძლებლობა . თვითმფრინავის რადიოელექტრონული აღჭურვილობა იძლევა შაშვალებას შეასრულოს საბრძOლო დავალებეები მოწინააღმდეგის ორგანიზებული წინაღოებებეის დროსაც.
# ძირითადი მახასითებლები A-50
1.  ეკიპაჟი: მფრინავი/ტაქტიკური                                           5/10
2.  მაქსიმალური ასაფრენი მასა, ტ                                          190ტ
3.  საწვავაის მასა                                                              64,82ტ
4.  ფრენის მაქსიმალური მანძილი, კმ                                      5000კმ
5.  ფრენის მაქსიმალური დრო, სთ                                           7,7სთ
6.  პატრულირების სიჩქარე, კმ/სთ                                        600კმ/სთ
7.  2000კმ-ზე პატრულირების დრო                                         1,4სთ
8.  პატრულირების სიმაღლე, მ                                          5000-10000მ
9.  რაოდენობა:
10.  ერთდროულად გასაცილებელი მიზნების                            50-60
11.  ერთდოულად გამანადგურებლებისთვის მიზანჩვენება           10-12
12.  გამანადგურებლების აღმოჩენის მანძილი ეპრ=3კვმ, მ          220-240კმ
13.  ოპერატიული რადიოკავშირის მანძილ, კმ:
14.  მოკლეტალღოვან დიაპაზონის არხით                                 2000კმ
15.  ულტრამოკლე ტალღების არხით                                       400კმ
16.  ფართეზოლიანი რადიოხაზით                                          400კმ
17.  ტანამგზავრის რადიოხაზით                           სატელიტური ზონის დაფარვაში
18.  ბაზირების პირობებეი                                         I კლასისა ეროდორმი 
19.  ძრავის მარკა,                                                        D-30KP, 4X12300
 კონვერტირებადი საწვავგასამართი თვითმფრინავი IL-78
განკთვნილია ჰაერში შორსმფრენი, ფრომტალური და სამხედრო-სატრანსპორტო ავიიაციის საწვავით გამართვისათვის, აგრეთვე რეგიონებშორისო ან სტრატეგიულ მიმართულებებზე ფრენების დროს საავიაციო შენაერთების და გაერთიანებებეის  მობილურობის უზრუნველყოფა. სესაძლებელია მისი როგორც სახმელეთო საწვავა გამართად გამოყენება. შექმნუილია სამხედრო-სატრანასპორტო თვითმფრინავ IL-76MD-ს ბაზაზე და გადაღჭურვის შემთხვევეაში სეუძლია ტვირთისა და პ/შ გადაყვანა გადაზიდვა. IL-78-ის ფიუზელაჟში განთავსებულია საწვავაის დამატებიტი ავზები ჯამური მოცულობით 36460ლიტრით, ხოლო სპეციალურ კვანძებზე დაკიდებულია გამართვის ორი უნიფიცირებული აგრეგატი UPAZ-1 გამომუსავებით 2340ლ/წთ. თითოეული და ერთი 4000ლ/წთ წარმოებით. IL-78-ზე განთავსებულია დამატებითი სუქისტექნიკური მოწყობილობებეი საწვავაგასამართი-თვითმფრინავის და გასამართი აგრეგატის კონტურების უზრუნველსაყოფად, ასევე ახლონავიგაციის RSBN-7შ რეჟიმით ~შეხვედრა~ რადიოსისტემის დამატებითი ბლოკი დანადგარები. თვითფრინავს გააჩნია სატრანსპორტო მოწყობილობებეი, რომელიც სეესაბამება საბაზისო IL-76MD მოდელს.
 
# ძირითადი მახასითებლები IL-78
1.  ეკიპაჟი                                                                             7
2.  ნორმალური/მაქსიმალური ასაფრენი მასა, ტ                          170/190ტ
3.  საწვავაის მასა                                                                 92,8ტ
4.  2500/1000კმ ზღუდეზე გადასაცემი საწვავაის რაოდენობა           30/60ტ
5.  საწვავაიტ გამართვის სიმაღლეების დიაპაზონი, კმ                     2-9კმ
6.  საწ. გამართვისას ფრენის სიჩქარე, კმ/სთ                            430-590კმ/სთ
7.  კრეისერული                                                                   750კმ/სთ
8.  სარბოლი მანძილი, კმ                                                    9500-10000კმ
9.  საწ. გასამართი წერტილების რაოდენობა                                     3

10.  საწ. გასამართი აგრეგატის წამობადობა, ლ/წთ 
4000ლ/წთშორის მფრნეი  ავიაცისათვის. 2340ლ/წთ ფრონტალური ავიაცისათვის
11.  გასამართი შლანგის სიგრძე, მ                                               26მ
12.  გგაბარიტ. ზომები. სიგრძეXსიმარლეXფრთების გაშლა, მ       46,6X14,76X50,5
13.  ძრავის მარკა, რაოდენოდაXგაწევა, კგძ                            D-30KP-2,4X12300
Category: ტექნიკა და შეიარაღება | Added by: Giorgi
Views: 1372 | Downloads: 0 | Rating: 5.0/1 |
Total comments: 0
სახელი *:
Email *:
კოდი *:
შესვლის ფორმა
ძებნა
საიტის მეგობრები
  • Create your own site