საიტის მენიუ
სექციის კატეგორიები
ჩემი ფაილები [0]
ტექნიკა და შეიარაღება [49]
ცნობილი ქართველი გენერლები და მხედარმთავრები [46]
მინი ჩატი
ჩვენი გამოკითხვა
საიტის შეფასება
სულ პასუხი: 156
სტატისტიკა

სულ ონლაინში: 1
სტუმარი: 1
მომხმარებელი: 0
პარასკევი, 14-დეკემბერში-18, 16.41
Welcome Guest

ფაილების კატალოგი

Main » Files » ტექნიკა და შეიარაღება

ავიაცია ნაწილი X
[ ] 27-აგვისტოში-09, 07.46
საავიაციო ძრავები
საავიაციო ტურბორეაქტიული, ორკონტურიანი ძრავი, ფორსაჟის კამერით
 AL-31F
განკუტვნილია Su-27 და მისი მოდიფიკაციის (Su-27SK, Su-30MK,Su-32MF) თვითმფრინავებზე დაყენებისათვის. AL-31F –არის ორკონტურიანი, ორ ლილვიანი, ტურბინის უკან შიდა და გარე კონტურების დინების შერევით, საერთო ფორსაჟული კამერით და ზებგერითი ყველარეჟიმის რეაქტიული ცხვირით. 
AL-31F მახსიატებლებს განეკუთვნება: კონსტრუქციის მოდულობა, კომპრესორის მაღალი გაზოდინამიური მდგრადობა, საწვავაის მცირე გახარჟვა, მაღალი კონტროლვარგისიანობა, საექსპლუატაციო ტექნოლოგიურობა და საიმედობა. ძრავის მუშაობეის ძირითადი რეჟიმების რეგულირების სისტემა-ელექტრონული, დუბლირებული-ჰიდრავლიკურ.
# ძირითადი მახასითებლები. AL-31F
1.  მაქსიმალური გაწევა ფორსაჟულ რეჟიმში, კგძ                             12500
2.  საწვავაის გარკვეული ხარჯვა ეკონომიურ რეჟიმზე, კგ/კგძ-სთ          0,68
3.  ორკონტურობის შეფარდება                                                    0.571
4.  გაბარიტული ზომები, მმ;
5.  dlina ot perednogo flanca do srezareaktivnogo sopla                 4950მმ
6.  მაქსიმალური დიამეტრი                                                        1240მმ
7.  ძრავის მშრალი მასა, კგ                                                         1530კგ
საავიაციო ტურბორეაქტიული ორკონტურიანი ძრავი ფორსაჟული კამერით RD-33
 განკუთვნილია Mig-29 და მისი მოდიფიკაციის გამანადგურებლებზე დასაყენებლად. RD-33 არის ორკონტურიანი, ორ ლილვიანი, საერთო ფორსაჟულ კამერაში დინების შერევით და ზებგერითი ყველარეჟიმის რეაქტიული ცხვირით. კონსტრუკციულად ძრავი შესდგება დაბალი წნევის ოთხ (4) საფეხურიანი ღერძული კომპრესორისაგან, მაღალი წნევის ცხრა (9) საფეხურიანი ღერძოვანი კომპრესორისაგან, მოკლე წრიული წვის კამერისაგან,  დაბალი და მაღალი წნევის ერთსაფეხურიანი ტურბინებისგან, ფორსაჟული კამერის მეორე კონტურით რეგულირებადი ცხვირით.  ავტომატური კონტროლისა და რეგულირების ელექტრონულ-გიდრომექანიკური სისტემა. RD-33 შესრულებულია მოდულურ კონსტრუქსიით. მაღალი გაზოდინამიურიბის ხარისხის მდგრადობის გამო არ ადებს არანაირ შეზღუდვებს თვითმფრინავის პილოტირებაზე და ფლობს ფრენის სიჩქარისას გაწევის მაღალ  მომატებას. RD-33-ის ბაზაზე სექმნილია რამოდენიმე მოდიფიკაცია: RD-33N საღვარგარეთის მეორე და მესამე თაობის ერთძრავიანი გამანადგურებლების მოდერნიზაციისათვის. RD-93 უახლესი ჩინური FC-1 გამანადგურებელისათვის.
# ძირითადი მახასითებლები. RD-33
1.  გაწევა, კგძ
2.  სრულ ფორსაჟულ რეჟიმში, კგძ                                                 8300
3.  მაქსიმალურ უფორსაჟო რეჟიმში, კგძ                                          5040
4.  საწვავაის გარკვეული ხარჯვა, კგ/კგძ-სთ                                      0,77
5.  ორკონტურობის შეფარდება                                                      0,46
6.  გაზების მაქსიმალური ტემპერატურა ტურბინის წინ, კ                     1680

7.  გაბარიტული ზომები, მმ;
8.  სიგრძე                                                                              4230მმ
9.  მაქსიმალური დიამეტრი                                                        1040მმ
10.  მასა, კგ                                                                           1055კგ

საავიაციო ტურბორეაქტიული ორკონტურიანი ძრავი ფორსაჟული კამერით და ვექტორის გაწევის მართვით RD-133
განკუთვნილია Mig-29-IS( Mig-29K, Mig-29SMT, Mig-29UBT) მოდიფიკაციებზე განთავსებისათვის. ძრავი შემუშავებულია TRDDF RD-33-ის და RD-33K-ს ბაზაზე. კონსტრუქციულად განსხვავადება RD-33 დანადგარისაგან ყველარაკუსული რეგულირებადი ცხვირის მართვადი ვექტორის გაწევით და ახალი ელექტრონულ-გიდრომექაიკური ავტომატური რეგულირების და კონტროლის სისტემით
# ძირითადი მახასითებლები. RD-133
1.  გაწევა, კგძ
2.  სრულ ფორსაჟულ რეჟიმში, კგძ                                          9000
3.  მაქსიმალურ უფორსაჟო რეჟიმში, კგძ                                   5600
4.  საწვავაის გარკვეული ხარჯვა, კგ/კგძ-სთ                              0,78
5.  ორკონტურობის შეფარდება                                              0,437
6.  გაზების მაქსიმალური ტემპერატურა ტურბინის წინ, კ              1720

7.  გაბარიტული ზომები, მმ;
8.  სიგრძე                                                                       4230მმ
9.  მაქსიმალური დიამეტრი                                                  1040მმ
10.  მასა, კგ                                                                     1055კგ
 
 
საავიაციო ტურბორეაქტიული ძრავი RD-1700
 განკუტვნილია MIG-AT სასწავლო-სავარჯიშო ტვითმფრინავზე განსათვასებლად. RD-1700 შესრულებულია ორ ლილვიანი სქემით და გააჩნია ორსაფეხურიანი ვენტილიატორი, ოთხ საფეხურიანი კომპრესორი, ორსაფეხურიანი ტურბინა გამაგრილებელი ფრთები(ლაპატკი, ბლადე) და არარეგულირებადი ცხვირი.
# ძირითადი მახასითებლები. RD-1700
1.  გაწევა მაქსიმალურ რეჟიმში, კგძ                                  1700
2.  საწვავაის გარკვეული ხარჯვა, კგ/კგძ-სთ                          0,7
3.  ორკონტურობის შეფარდება                                          0,78
4.  რესურსი, სთ;
5.  საერთო ტექნიკური                                                   6000
6.  ცხელი ნაწილის                                                        4000
7.  მშრალი მასა, კგ                                                      297,5კგ
 
სავიაციო ტურბოლილვიანი ძრავი TVZ-117
 განკუთვნილია Mi-8მტ, Mi-14, Mi-24, Mi-28, Ka-27, Ka-28, Ka-29, Ka-31, Ka-32, Ka-50, Ka-52 ვერტმფრენებზე დასაყენებლად. კონსტრუქციულად ძრავი შესდგება: ღერძოვანი თორმეტ (12) საფეხურიანი კომპრესორისგან რეგულირებადი შემავალი მიმართველი აპარატით და პირველი ოთხი საფეხურის მიმართველი აპარატისაგან, წრიული პირდაპიწერტილოვანი წვის კამერა, ღერძოვანი ორ (2) საფეხურიანი ტურბინის კომპრესორისგან, ღერძოვანი ორ (2) საფეხურიანი ტავისუფალი ტურბინისაგან, გამოსაბოლქვი ქვემილისაგან ნაკადის 60გრადუსით მიმართველით, ახალი რეგულიერების და კონტროლის ელექტრონული სისტემები.  კომპრესორის შესასვლელი შეიძლება დაცული იქნეს მტვერსაცავი საშუალებით.  ძრვაი ეკონომიურია თავის კლასში. გააჩნია დიდი რესურსი, საიმედოა, მარტვია მომსახურებაში და რემონტისათვის ვარგისიანი. TVZ-117 ბაზაზე შექმნილია 15 მოდიფიკაციაზე მეტი. TVZ117VM/VMA (სერია 02) მოდიფიკაცია სერტიფიცირებულია რუსეძთში, კანადაში, ჩინეთში, ინდოეთში და დსთ ქვეყნებში. TVZ-117VMA-SBZ (VK-2500) ახალ მოდიფიკაციას გააჩნია მარალი ტექნიკური მახასიათებლები.
# ძირითადი მახასითებლები.
1.  ძრავის მოდელები                                     TVZ-117VMA    TV-117VMA-SBZ
2.  კომპრესორში ჰაერის წნევის გაზრდის  ხარისხი       9,4                      9,9
3.  ტურბინის წინ გაზების მაქსიმალური ტემპერატურა  1263                   1293

4.  სიმძლავრე (H=0, V=0, თჰ=+30 გრად ცელსიუს) ც.ძ
5.  განსაკუთრებულ რეჟიმში                                   2400                  2700
6.  ასაფრენ რეჟიმში                                              2200                  2400
7.  კრეისერულ რეჟიმში                                         1500                  1750
8.  საწვავის გარკვეული წვა, გ/ც.ხ. სთ
9.  ასაფრენ რეჟიმში                                               210*                  210*
10.  კრეისერულ რეჟიმში                                         250*                  230
*
11.  გაბარიტული ზომები, მმ
12.  სიგრძე                                                         2055                   2055
13.  სიგანე                                                          660                     660
14.  სიმაღლე                                                       728                      728
15.  მასა, კგ                                                         293კგ                  300კგ
საავიაციო ტურბოვინტური ძრავი TV7-117S
 განკუთვნილია IL-114 თვითმფრინავზე განთავსებისათვის. TV7-117S ტურბოვინტირი მოდულური კონსტრუქციის ძრავი რეგულირებადი ცენტრმიმართულღერძიანი კომპრესორით და თავისუფალი ტურბინით. გააჩნია მართვის ელექტრონული სისტემა სათადარიგო ჰიდრომექანიკური ნაწილი. სიმძლავრე ასაფრენ რეჟიმში, კვტ, ცძ.-1840(2500). საწვავაის გარკვეული ხარჯვა კრეისერულ რეჟიმში (H=0, V=0, MCA), KVT (ცძ)-245, მასა (მშრალი), კგ-520.
 საბორტო რადიოლოკაციური სადგურები
საბორტო რადიოლოკაციური სადგური "ჟუკი"
 განკუთვნილია Mig-23, Su-27, F-8-IIM, Mig-29 გამანადგურებელზე დაყენებისათვის. საბორტო რლს ~ჟუკი~ -მრავალფუნქციონალური რადიოლოკატორების ოჯახიდანა, რომლებიც უზრუნველყოფენ:
- ~ჰაერი-ჰაერი~-ს რეჟიმში:საჰაერო მიზნების აღმოჩენას შემხვედრ და დაწევისას მნიშვნელოვნად სახიფათო მიზნების განსაზღვრით; ერთეული მიზნების გაცილება შემხვედრ და დაწევით; მრავალმიზნობრივი დაცხრილვა სივრცის თვათვალის დამახსოვრებიტა და დაუმახსოვრებლად; ახლო სამანევრო ბრძოლის წარმოება სხივის ვერტიკალური სკანირების ხარჯზე, საშუბლე მინაზე ინდიკატორის ზონაში სკანირება, მიზნების ვიზირება საშლემე მიზანჩვენებლის სისტემის გამოყენებით, სკანირება დიდი ზონაში; დაკიდებული ვერტმფრენების აღმოჩენა და შეტევა. მჭიდრო მიზანტა ჯგუფის რაოდენობითი შემადგენლობის შეფასება;
-~ჰაერი-ხმელეთი~-ს რეჟიმში:კარტოგრაფირება რეალურუ სხივის გამოყენებით, დოპლირების სხივის გამოყენბით, ფოკუსირებული სინთეზირებული აპარატირს, რუქის მაშტაბის გამსხვილება, რუქის გამყინვარება; მანძილის ზედაპირამდე გაზომვა, მოძრავი სახმელეთო და საზღვაო მიზნების აღმოჩენა და გაცილება; წინაღობასთან შეჯახების საფრთხის შეტყობინება ; საკუტარი მატარებლის სიჩქარის გაზომვა.
# ძირითადი მახასითებლები.
1.  სადგურები                              ჟუკ     ჟუკ-ფ     ჟუკ-27     ჟუკ-8-II     ჟუკ-მ
2.  მიზნის აღმოჩენის მანძილი
3.  EPღ=5Mკვადრატი, კმ                  90    130-200      130          90        120
4.  მიზნების რაოდენობა
5.  აღმოჩენილი                            10-12     24           10           10        10
6.  გაცილებული                             2-4      6-8         2-4            2        2-4
7.  დაკვირვების ზონა, გრადუსი
8.  აზიმუტით                               +-90     +-70       +-90       +-85      +-85
9.  ადგილის კუთხით                   +55--40     +70   +55--40  +55- -40  +55--40
10.  მასა, კგ                                 220        300        260         240        180
11.  მატარებელი                         Mig-23    Su-27    Su-27     F-8-iiM     Mig-29
  
საბორტო რლს "Kopio"
განკუთვნილია ხელახლა  შემუშავებული და მოდერნიზირებული მსუბუქი გამანადგურებლების Mig-21-93  ტიპისატვის. უზრუნველყოფს საბორტო შეიარაღების მართვას, ყველა მისი სახის შემადგენლობით; ქვემეხები, უმართავი რაკეტები, ტანამედროვე მართვადი რაკეტები სითბური და რადიოლოკაციური თვითდამიზნების თავებით, მათ შორის აქტიური, კორექტირებადი ბომბები. ~Kopio~ არის  რაციონალური, მრავალფუნქციული, მრავალ რეჟიმული ბორტის რადიოლოკაციური სადგური (ბრლს), რომელიც აღმოაჩენს  და იბურობს საჰაერო მიზნებს ტავისუფალ სივრცეში და ხმელეთის ფონზე რრუბლიანობის პირობებში შემხვედრ და დამწევ მიმართულებებეზე. ბრლს ~კოპიო~ გამოყენება გადააქცევს Mig-21-ს მეოთხე თაობის თანამედროვე, მრავალფუნქციურ გამანადგურებელ-ბომბდამშენს.
ბრლს ~Kopio~ ~ჰაერი-ჰაერ~ რეჟიმში უზრუნველყოფს: მიზნების აღმოჩენას მანძილის განსაზღვრით; ერთეული და რამოდენიმე მიზნების გაცილებას სივრცის დაკვირვების შენახვით; განსაკუტრებით სახიფათო მიზნის ამორჩევას და შეტევას რამოდენიმე მიზანზე; ახლო სამანევრო ბრძოლას.
რეჟიმ ~ჰაერი ხმელეთი~:მიწის ზედაპირის კარტოგრაფირება ანძის რეალური სხივით; მისი დოპლირების დასხივებით და ანძის აპარატურის სინთეზირებას; რუქის გამყინვარება; სახმელეთო მოძრავი მიზნების აღმოცენა; მანძილის გაზომვა სახმელეთო მიზნებამდე.
 
# ძირითადი მახასითებლები.
1.  სიხშირეების დიაპაზონი                                                           X
2.  ანტენა
3.  სახეობა ხვრელოვანი რეშოტკა
4.  დიამეტრი, მმ                                                                     500მმ
5.  მიზნის აღმოჩენის მანძილი, შემხვედრი/დაწევით, კმ
6.  ~ჰაერი-ჰაერი~-ს რეჟიმში                                                     57/30
7.  ხმელეთის ფონზე                                                                 57/25
8.  ერთდროულად გასაცილებელი/დასაცხრელი მიზნების რაოდენობა     10/2
9.  ჩაყენებული კონტროლის სისტემის უარყოფითი ალბათობის განსაზღვრა (შეუწყვეტელი გამოძახებით, გამჭოლი ფრენაში და ხმელეთზე), პროცენტი% 95%
10.  დამუსავება უარყოფაზე, სთ                                                     200სთ

11.  Mig-21-93 საბრძოლო შესაძლებლობები გამოყენებადი შეიარაღება;
12.  ინფრაწიათელი მართვადი რაკეტა                                     R60mk, R-73E
13.  რაკეტები ~ჰაერი-გემი~                                                         X-31A

14.  რაკეტები სარადარო მართვადი სისტემით სემხვედრი ბრძოლისათვის
15.  დიდ მანძილებზე                                                      RVV-AE, R-27R1T
16.  მართვადი ბომბები                                            MK82, MK83, KAB-500KR
Category: ტექნიკა და შეიარაღება | Added by: Giorgi
Views: 1143 | Downloads: 0 | Rating: 4.0/1 |
Total comments: 0
სახელი *:
Email *:
კოდი *:
შესვლის ფორმა
ძებნა
საიტის მეგობრები
  • Create your own site